5. září 2010

Návod na bačkůrky pro předčasně narozená miminka

Pleteme na 2 jehlicích č. 3,5.Velikost chodidla je asi 6cm.
Postup: Nahodíme 42 ok, pleteme pružný lem 2 hladce 2 obrace asi 6cm.U hotové bačkůrky to je horní lem, který se ohrne. Asi po 6cm pleteme 1 řadu hladce ,1 řadu dírek na provlečení šňůrek / 2 oka hladce splést,1 nahodit a stále opakovat až do konce řady /. Dále pleteme 1 řadu hladce. Poté odložíme na spínací špendík/aby se nám nevypáraly/ po krajích 15 ok, na prostředních 12 okách pleteme hladce asi 6cm. Poté na jednu jehlici nabereme odložených 15 ok z jedné strany, 10 ok, která nabereme po kraji teď upleteného hladce, 12 ok z jehlice, 10 ok nabraných postraně,15 ok odložených z druhé strany. Na všech okách pleteme 8řad-střídavě 2 řady hladce 2 řady obratce. Dál plateme chodidlo - všechna oka necháme na jehlici, ale plést budeme jen na prostředních 10 ok s tím , že v každé řadě na začátku a konci spleteme s prvním okem postranních ok. Pleteme tak dlouho až máme celé chodidlo.Celou šlapku pleteme 1 řadu hladce ,1 řadu obrace a stále střídame. Zůstanou nám  2 oka a 10 prostředních, ty všechny nakonec uzavřeme. Sešijeme zadní šev, provlékneme šnůrku a je hotovo .
Na menší bačkůrky použijeme menší počet ok. Návod připravila Petra Bilová, která se stará o sbírání dárečků v Rožnově a okolí, které jsou předávány maminkám ve Zlínské Baťově nemocnici.

Žádné komentáře:

Okomentovat